top of page

בברלין קונים נדל"ן

הרכישה של דירות כדאית בברלין

נוכחות גבוהה של כתבות על שוק הנדל"ן, מחירי קניה וגובה השכר הדירה בעיתונות הגרמנית בשנה האחרונה. לרוב האוכלוסיה הגרמנית לא היה ברור כמה רכישת דירה בברלין כדאית באמת. כך החישוב מצביע עבור שנת 2016 כדאיות שיא ברכישת נדל"ן בברלין. בשני שליש של הרובעים של ברלין הרכישה של דירה כדאית יותר לעומת השכרת דירה. הדייר הממוצא בעל חוזה שכירות מוציא 46% מההכנסות החודשיות שלו עבור השכר הדירה הברוטו (שכר דירה נטו וכל ההוצאות). בגלל השכר הדירה הגובה מצד אחד ובזכות הריבית הנמוכה שהבנקים דורשים היום עבור המשכנתא מצד השני, קונה של נדל"ן בברלין זוכה ביתרון משמעותי למרות עליה מתמשכת במחירי הנדל"ן.

איפה כדאי לקנות דירה ואיפה כדאי להיות דייר עם חוזה שכירות

המפה של ברלין מראה תמונה ברורה: ברלין הינה עיר שכדאית עבור בעלי דירות. שני שליש של כל הרובעים בברלין מתאימים היום יותר לרוכשי דירה (אזורים ירוקים). רק בחמישה רובעים ניתן למצוא יתרון משמעותי להיות דייר שוכר דירה בזכות חסכון של יותר מ- 200 אירו בחודש (אזורים אדומים כהים). בין הרובעים הכדאים ביותר לקנות דירה רובע "שרלוטנבורג" (Charlottenburg) המאופיין על ידי שכר דירה גבוה יחסית לעומת מחיר הקניה. רק מעט רובעים צבועים באפור הם רובעים בהם ההבדל בחסכון החודשי בין בעלי דירות לדיירים ששוכרים דירה נמוך מ- 30 אירו.

המחקר נערך על ידי המרכז ללימודי נדל"ן (CRES), בית הספר הגבוה שטיינבייס ברלין והאקדמיה הגרמנית לנדל"ן (DIA) בשיתוף פעולה עם האיגוד של מקצועות הנדל"ן בגרמניה (IVD).

Empfohlene Einträge
Aktuelle Einträge
Archiv
Schlagwörter
Folgen Sie uns!
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page